Personal jalnic la Spitalul Municipal de Urgenta Roman

by - sâmbătă, octombrie 03, 2015

Initial aceasta postare trebuia sa fie realizata de mai de mult (circa o saptamana) insa valul de colaborari si implicari in proiecte a amanat acest lucru.Am decis astazi sa preiau initiativa in speranta ca mai sunt oameni care vor fi de acord si care isi vor sustine statutul de oameni onorabili.
Am decis cu inversunare sa realizez acest articol care face referire la serviciile oferite de Spitalul Municipal de Urgenta Roman, din cadrul unei zile petrecute in incinta acestuia, in speranta ca lumea se va mai trezi si va sti sa puna punctul pe "I", sa vada adevarata valoarea a unui suflet si sa respecte meseria care o are in functie, dincolo de valoarea "verzisorilor" care ne trec prin fata ochilor si prin buzunare. N-om fi cu totii bogati insa cu totii suntem oameni, au fost atatea generatii care s-au straduit sa ne ofere niste facilitati si o tara cu servicii mai bune, iar multi acum isi bat joc.

Nesimtiti cu diploma, angajati ai Spitalului Municipal Roman

In ziua de 24.09.2015, in timp ce mama imi oferea din camara alimente pentru plecarea la facultate, a avut ghinionul sa-si prinda piciorul sub o lada dupa care s-a prabusit in fata mea.
Cateva clipe a intrat in stare de soc, si-a fracturat o mana (conform celor zise de medici) si era pe punctul de a lesina.
Ne-am decis sa mergem la spital(ea era la tara si i-am facut o vizita pentru a lua cele necesare) datorita durerii insuportabile. Mana se unfla, se invinetea si orice miscare era cumplita.
Am ajuns la Spitalul Municipal de Urgenta Roman in jurul orei 17-17.30 .
A intrat la urgente, pe mama o bufnea plansul (stiti cum e la oamenii mai in varsta invatati sa lucreze mereu, sa-si ajute copiii dupa caz, sa mai castige un ban etc). 
Mi s-a spus sa raman afara pe sala de asteptare. Bun, zis si facut! De atunci insa, am fazut fata adevaratului sistem.

Dupa mama, a mai ajuns o fetita cu aceeasi problema si o domnisoara adusa de catre prietenul/sotul ei care abia se mai putea tine pe picioare. Copila plangea, domnisoara nu se mai putea tine pe picioare: palida toata si tremura.

Dupa vreo 5 minute de asteptat, vine o doamna cu un domn care se lovise la ochi. Avea ochiul vanat si isi cam pierduse vederea.
Asteapta ei vreo 5-10 minute dupa care "doamna" indrazneste a o suna pe o asistenta, intreband-o daca e in tura. Din discutia la telefon pe care am auzit-o, asistenta i-a zis ca nu lucreaza in respectiva zi, timp in care "doamna " in varsta a rugat-o sa vorbeasca cu unul din colegii dumneaei de la urgente sa o bage inauntru ca asteapta de o gramada de timp(circa 10 minute). Nu a durat mai mult de 5 minute pana a venit careva la ei. Deci s-a indeplinit rugamintea doamnei revoltate de asteptarea sa. Frumos cand pacientii cu afectiuni grave asteapta alinare si tratament si altii cu pile sau prin spaga, rezolva cu una cu doua, nu?

Nu era doctorul, asa ca a mai durat vreo jumatate de ora pentru mama si acea copila de maxim 5-6 ani pana sa le vada careva, sa le faca o raza, ceva.
S-a facut si raza, s-a facut si ora 20 si rezultatele dupa mai bine de o ora, o ora jumatate, nu erau gata.
Intre timp o alta doamna, medic din spital, tinea de mana o fetita care nu parea vizibil a avea probleme, iar doua doamne in spatele lor.
Doamna doctor a soptit si cum am urechile ciulite, am auzit-o cum ii soptea copilei in timp ce doamnele ce le insoteau erau foarte relaxate(banuiesc vecine, rude de-ale copilului), ca atunci cand intra in sala de urgente, daca este intrebata sa zica ca e nepoata ei, a doctoritei. Cat m-am dus la o tigara, alti oameni stateau afara si inauntru sa se ocupe de ei: o doamna cu copilul in fasa(bebelusul avea ceva disfunctii), o doamna cu febra ridicata evident ca si mine, deranjata ca nimeni nu se ocupa desi are o perioada lunga de cand este acolo si de cand ii era rau(vorbea la telefon si povestea acest lucru).
Intre timp cand m-am intors de la tigara, in jurul orei 20.30 avea in sfarsit un domn mai tanar care parea de treaba, o lua pe mama sa o duca sa ii faca internarea (mana era extrem de unflata si vanata).
La intrarea pe coridor, prin sala de asteptare, domnul paznic ma intreba unde merg. Ma vazu-se cu mama, vazuse cand anterior ma chemase la ea si o asistenta, asa ca i-am zis: -Merg la mama!
Mama de la celalalt capat al coridorului strigand sa o ajut, ca nu-si putea tine geanta si ce mai aveam la noi, el ma lua pe mine de sus, plin de sine: -Si ce daca e maica-ta?, aruncandu-mi un zambet sictirit si foarte amuzat. 
Cand a vazut doctorul langa mama, ea strigand ca nu putea face nimic si trebuia sa mearga la internare, mi-a zis sa merg...deci m-a lasat dupa ce m-a tratat in batjocura, unflat in pene, mandru de functia sa de paznic al spitalului.


A doua zi m-am dus sa-i duc mamei de mancare. Trebuia sa-i faca anestezie si sa-i fixeze oasele la lor. I-au facut anestezia, insa nici vorba sa astepte sa-si faca efectul si au inceput sa traga de mana ei ca si cum ar fi intins sosete. Nu am vazut, dar mama mi-a povestit si credeti-ma ca nu e singura careia i se mai intamplase acest lucru.
Asa scrie in cartile unde au facut ei medicina? Ca dupa ce ai bagata anestezia te apuci sa tragi, sa tai, fara s-o lasi sa-si faca efectul un minut,doua?

Mama sta frumos acum cu mana in ghips, inca are dureri. M-a sunat azi si mi-a zis ca i-au dat tratament, aspirina tamponata, una pe zi si medicul de familie(cred) i-a mai ofeirt o reteta compensata, pe care de fapt si de drept a trebuit sa dea 40 lei la cutia de pastile.


Prin urmare, zic si eu, voua, celor care procedati in acest mod, nu va e rusine sa faceti parte dintr-un sistem MEDICAL, sa va mandriti cu diploma si anii de facultate, timp in care va realizati meseria jalnic(ma refer strict la astfel de specii care se simt, caci am mai dat peste cativa medici excelenti) si fara spaga nu va uitati? 
Nu ne place ca sistemul medical (majoritatea) nu se ocupa de noi decat daca nu scoatem din buzunar si sunt atatea cazuri, atatia oameni bolnavi si noi umblam cu pile, dam situatiile grave la o parte ca sa ne salvam pielea. Nu va e rusine oamenilor? Iar voi, astfel de "medici", nu sunteti decat niste nesimtiti cu diploma care va bate-ti joc de oamenii in varsta, de copii, luati suferinta lor drept o joaca si fara buzunarul plin nu va uitati.

Sa nu mai zic sora mea, care a fost si ea la randul ei operata in urma cu vreo 2 ani. S-a comportant asistenta regeste, dar evident a bagat domnisoara circa 1000 lei in buzunar, ca sora mea sa fie ingrijita asa cum ar trebui facut cu orice pacient si sa stie ca iese din spital sanatoasa si fara alte afectiuni. 
Mama a zis mi-a marturisit ca nu le va da bani in niciun caz pentru a se ocupa de ea si iata ce tratament a avut parte.

Totodata falsitatea e la cote maxime. Odata am mers cu o prietena la sectia de pediattrie. Cumatra ei era in spital cu fetita mica ce avea o raceala la plamani. Dupa 3 zile fetita era bine, insa medicii nu au externat-o caci avea sa vina controlul a doua zi si aveau probleme(in mod normal trimit pacientii dupa 3-4 zile acasa). Ba mai mult, au igienizat tot spitalul, le-au pus copiilor bratari de identificare, pe scurt: aplicau regulamentul ca la inspectia de a doua zi toate sa fie bune si frumoase iar spitalul sa nu fie inchis.

Deci la urma urmei, mai mult conteaza daca ai bani, pile sau functie. Si multi dintre noi stii de aceste lucruri groaznice si nimeni nu are curajul sa zica acestea, caci la urma urmei de unul singur nu se rezolva nimic si unii fie de frica, pentru ca se incearca inlaturarea ceror care indraznesc a face astfel de marturisiri, nu mai zic nimic, iar de obicei multi nu sunt luati in calcul.

Eu am realizat acest articol in speranta ca poate lumea se mai trezeste la realitate si ca acest articol va ajunge acolo unde trebuie si ca se vor lua masuri, nu doar la Roman, ci in intreaga tara, caci sunt convinsa ca multe treburi de acest gen se practica in marea majoritate a tarii.
Si medicii, pompierii, politistii sunt oameni cu "funtii respectabile", insa sunt oameni cu alte fete, alte trasaturi, dar raman OAMENI ca si noi restul, tineri sau batrani, bogati sau saraci. Avem drepturi si merita sa luptam pentru ele. Nu este normal ca acesti oameni sa decida pe ochi frumosi(sau bani frumosi) cine mai sufera, cine mai traieste sau cine moare.

Tot niste oameni au purtat razboaie sa ne ofere o tara linistita, cu valori, o traditie, un port traditional unic in lume etc. si astfel se duce efectiv totul de rapa. Nu trebuie sa ne uitam la "vecinul", sa-l copiem, trebuie sa sustinem aceste valori si sa ne spunem clar si raspicat nemultumirile si ilegalitatile.
Datorita celor care au stiu sa puna punctul pe "I" si si-au spus nemultumirile, nenorocitii ce au violat fata din Vaslui au fost trasi la raspundere dupa o perioada indelungata insa.
Spuneti-va oameni buni parerile si nu mai sustineti astfel de ilegalitati! Trezeste-te popor si revino-ti!
Dreptul la viata nu se cumpara, este dar de la Dumnezeu!

You May Also Like

0 comments