Nokia, gadgetul copilariei

by - marți, octombrie 06, 2015

Provocarea zilei vine din partea celor de la computerblog.roAcestia ma invita sa-mi povestesc experientele traite impreuna cu primul meu telefon.


Daca acum sunt o multime de modele cu proprietati fascinante cu ajutorul carora ne mandrim, primul nostru telefon nu se uita niciodata.

Si desi marcile actuale si proprietatile smartphone-urilor ne-au transformat viata facand-o mai frumoasa si mai usoara, inca ne aducem aminte de primul telefon.
Ce-i drept, desi multe nu ne permiteau accesul la un playlist insotit de melodiile noastre favorite sau la internetul de care am devenit tot mai dependenti, durata de viata a bateriei ne permiteau ore in sir de conversatie cu cei dragi. Cat despre rezistenta lor, probabil multi dintre noi au ajuns la concluzia ca telefoanele vechi erau si sunt marea majoritate, cele mai bune din acest punct de vedere. 

Primul telefon: cel mai bun dintre toate

Cand eram copil nu existau tehnologiile de acum, asta clar, deci nici primul telefon nu a facut ravagii.
Era un Nokia de prin anii 90, de dimensiune mare, cu o antena mica si verde. 


Cat de mare? 
Ca sa va faceti o idee (pentru necunoscatori) era aproape cat o telecomanda. Ecranul lumina portocaliu si era strict pentru trimitere-receptionare apeluri. Mai tin minte ca pe ecran inscriptiile erau de culoare neagra.
Nici vorba sa aiba camera foto sau alte facilitati ca acum. Pe atunci era un vis, acum tehnologia e de poveste pentru fiecare dintre noi.
Tin minte ca-l primisem cand eram in clasa a 5a. Locuiam mai mult singura caci cei apropiati erau mai mereu la servici sau prinsi cu treburi.


M-am invatat cu ceea ce imi ofera tehnologia de azi dar fiind de o greutate destul de ridicata(in jur la 500 grame) cred ca ar fi extrem de util in lupta mea cu morile de vant (greutatea mea e cam direct proportionala cu a sa). Vechiul Nokia era greu si mare, extrem de dificil de strecurat in buzunar, asa ca pe atunci il puneam in rucsac sau in geanta. Cand il scoteam colegii erau tare amuzati si ziceau ca seamana cu o telecomanda.


Insa, desi noi ne-am lasat acaparati de ultimele aparitii in materie de gadgeturi si telefoane, iar cele vechi au acum o relevanta scazuta, cred ca datorita lor am trait cele mai frumoase timpuri. 
Neconectata la lumea internetului pe atunci, am putut trai cele mai amuzante si unice momente, care mi s-au intiparit in amintire pentru o vesnicie. Acest lucru se datoreaza si faptului ca telefonul considerat acum de moda veche, nu avea acea camera de 2,3 8 MP ce sa permita imortalizarea momentelor. Cu tehnologia eu personal am facut cunostinta recent, in urma cu cativa ani.
In trecut ma bucuram de fiecare detaliu in parte. Acum am totul la dispozitie pentru a-mi aduna inteligent amintirile la un loc: in telefon, pe cardul de memorie, pe stick, etc.

In opinia mea trecutul mi-a oferit strictul necesar si totodata m-a ajutat sa-mi construiesc amintiri frumoase, ce cu greu le mai pot surprinde astazi, chiar si cu atata tehnologie in jur. Nici aspectul, nici greutatea si nici calitatea si rezistenta nu se mai compara cu ceea ce a fost candva. 

Incercati sa realizati si voi un scurt joc de memorie si imaginati-va cum era primul vostru telefon. Ce marca era? Avea culori sau camera?

You May Also Like

1 comments